Ich bin ein Berliner

 
 
Så har man bokat en biljett till Berlin. Det blir mitt tredje besök i staden och kommer inte att bli mitt sista. Jag har inte hittat någon plats som jag känner mig så hemma som där. Är inte riktigt säker på vad det är som gör det, människorna, arkitekturen, maten. Jag tror det kan vara något så flummigt som känslan i de historiefyllda gatorna. För är det något som man känner, redan när man kliver av flyget på Tegel eller Schönenfeldt för den delen, så är det att här är historien levade. Det finns alltid så mycket att se och upptäcka. Bara strosa runt och se på allt kan vara ganska överväldigande. 
Sedan att det finns Fritz Cola och spätzel är ju inte så dumt heller. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback