Praga Caput Regni

Efter att ha fått ett nej av Ryssland så var jag tvungen att titta mig om efter ett nytt land att besöka. Det var lite ledsamt att ni få besöka Moskva, vilket jag drömt om så länge, men det är tur att europa är fyllt av vackra städer att upptäka. Under tidigare år så har jag traskat genom många gator i london,Paris, Milano, Monaco, Barcelona, Nice, Liverpool, Rom och framförallt Berlin. Alla underbara ställen med massor att se och göra. Men det finns ju en sak som de har gemensamt. De är alla väst europeiska. Jag har aldrig vågat mig till öst. Varför vet jag inte. Men det behövdes en förändring så därför blir det nu att den 21 april sätta sig ett plan till Tjeckien, Prag. En stad som jag vet väldigt lite om. Kafka och öl. Så långt sträcker sig min kunskap. Förhoppningsvis så kommer jag att veta lite mer om denna spännande plats när jag landar på arlanda den 26.
 
 
   Bilder: Tumblr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback